deel 2 - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van dineke wijers - WaarBenJij.nu deel 2 - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van dineke wijers - WaarBenJij.nu

deel 2

Door: dineke

Blijf op de hoogte en volg dineke

01 September 2013 | Ecuador, Riobamba

Lieve lezers,

Ik begin nu al een beetje te wennen hier, en de famillie denk ik ook wat aan mij de kinders krijgen praatjes (waar ik dan vervolgens weer niks van versta) en de volwassene proberen steeds meer een gesprekje met te voeren waar ik dan steeds wat meer van begin te begrijpen. En dan maandag voor het eerst naar school wat wel weer even wennen word na 3 maanden vakantie. Maar ik kijk er wel erg naar uit om naar school te gaan (hoewel ik het ook een beetje eng vind) omdat ik hoop daar wat vrienden te maken zodat ik ook zelf wat met hun kan ondernemen want op het moment word ik geleefd.

Het eten begint nu ook te wennen in het begin zat ik constant prop vol door de verschillen in eten en omdat we hier ‘s middags de grote maaltijd eten met altijd soep vooraf. En vorige week zaterdag was ik er een beetje ziek van maar gelukkig was ik zondag alweer beter want toen gingen we ja u heurt het goed jawel, cavia eten een echt luxe product hier en de familie keek er dan ook al de hele week naar uit. we gingen daarvoor naar een restaurantje ongeveer een uurtje rijden de cavia’s werden in een steenoven gebakken en in stukken verdeeld want ze zijn namelijk enorm groot en omdat ze het hier heel erg zonde vinden om iets wat mogelijk eetbaar is weg te gooien werden ook de koppen gegeten Benicio en Cici beide een kop incl. hersens dat werd mij gelukkig bespaard. Ze doen dat hier overigens met alle dieren met kop en al eten, en meestal gaan dan de hersens en lever en dat soort vlees wat wij aan de hond geven of weggooien in de soep.

Op de terugweg namen we een toeristen route door de bergen en stopte we op verschillende plekken o.a. bij een riviertje die ontstaan was door de lava van een vulkaan. En in de rest van de week heb ik 3 keer paardgereden met Anni (Finse uitwisselingstudente) en een kennis van de familie denk ik, hij heeft een paar paarden en die staan gestald op militair grondgebied wat best een beetje apart was want was dus bewaakt door militairen en die maakte ook de stallen schoon en reden zelf ook paard maar op stal waren ze niet gewapend hoor.

Owh en papa ik drink de koffie hier elke dag alla Bas zoals het dus echt niet heurt! Zonder melk maar met suiker maar dat is hier heel normaal niemand drinkt het met melk (wat ook niet echt nodig is want is van die nescafe korreltjes koffie ) en overal gaat veel suiker in zo is mijn twee en half schepjes hier niet veel, en weegt een zak suiker die je in de supermarkt koopt niet zoals in Nederland 1 kg maar 10 kg moeten we om de dag de suikerpot bijvullen en vroegen ze na het proeven van drop verbaast of we wel suiker kennen in Nederland ondanks dat het zoete drop was. Verder is het denk ik wel echt jou landje pap want zo zag ik gister een jongetje die in de deuropening stond van een winkel zo de straat op plassen dus ik denk dat je hier geen boete krijgt voor wildplassen koop je hier een hele kip (en met heel bedoel ik dan ook heel poten kop ingewanden) en is afdingen hier heel normaal. En hier verblijven is heel goedvoor je weerstand vrees ik want de hygiëne kennen ze niet echt denk ik, zo hangt het vlees wat je koopt gewoon op en bloot iedereen mag het even aanraken om te kijken of het wel goed voelt en vervolgens word het verkocht. En handen regelmatig wassen lijken ze niet echt nodig te vinden en afwassen gaat vaak met koud water en meestal beschouwen ze afspoelen als genoeg. Dus volgend jaar kom ik terug met een top weerstand!

Ik geniet van het land en de mensen hier maar mis soms Nederland en jullie wel!

¡chau for now! En tot gauw
Liefs dineke

Ps ik vind het heel erg leuk dat jullie allemaal mijn blog lezen en ik geniet van de reacties!


  • 02 September 2013 - 12:13

    Nienke:

    Hee Dineke!!
    Leuk om al jou verhalen te lezen! Vandaag de eerste schooldag?! Veel succes!!! Ben benieuwd of je er wat van begreep:p
    Hoe smaakt cavia??
    Groetjes Nienke

  • 02 September 2013 - 16:27

    Caroline:

    Leuk verhaal Dineke, t is vast een heel mooi land, Equador. Hoe was je eerste schooldag? het Spaans leren gaat nu vast wel vlot. Geniet verder daar!

  • 06 September 2013 - 00:12

    Dineke Wijers:

    Ik vond de cavia eigenlijk niet zo bijzonder smaken het is heel mals dat wel en het schijnt heel gezond te zijn met weinig vet

    Ja het land is heel mooi en heeft van alles!
    En hoe mijn eerste schooldag was staat in mijn nieuwe verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dineke

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 8268

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 19 Juni 2014

ecuador

Landen bezocht: