de eerste dagen in ecuador - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van dineke wijers - WaarBenJij.nu de eerste dagen in ecuador - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van dineke wijers - WaarBenJij.nu

de eerste dagen in ecuador

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg dineke

22 Augustus 2013 | Ecuador, Riobamba

Lieve mensen,

Hier dan bericht uit ecuador over mijn eerste dagen daar,

14 aug s ochtends vroeg gingen we met de hele familie de auto in om mij uitzwaaien en mijn vriendinnetjes kwamen kwamen met de trein dus we stonden met enorm veel op schiphol! We waren wellis waar keurig optijd best bijzonder dus! We moesten zelfs nog tijdje wachten op de yfu vrijwilleger toen ingechekt koffie gedronken afcheid genomen en vertrokken!

Bij het wachten in de gatezag ik drie belgische yfu studenten waarvan 2 nederlands konden en alnsnel kwam ik er achter dat bijna alle yfu studenten over a'dam vlogen dat was natuurlijk wel fijn! In het vliegtuig zat ik naast 2 engelse mensen die hun zoon gaan bezoeken want die woont in ecuador ze waren erg gezellig en hielpen me met de baggage enzo. In het vliegtuig kregen we echt enorm veel eten en drinken en we konden de vlucht volgen opnhetbschermpje en films kijken muziek luisteren en zelfs een talencursus volgen maar daar was ik te moe voor.

Na een lange reis kwamen we dan aan in quito waar ik de andere yfu'ers dan heb ontmoet en we met een bus naar een soort klooster net buiten quito gingen en daar tot zaterdag verbleven. Er waren ontzettend schatige nonnen maar verder merkte je aan niks dat het een klooster was behalve maria schilderijtje boven het bed de eerste dag had ik last van mijn buik wat wrs door het hoogte verschil kwam want meerdere hadden er last van daar aangekomen kregen we eten want hier eten we smiddags warm en s avond koffie met een broodje tijdens de orientatie leerde we van alles over de gewoontes en cultuur en do's en dont's zo is begroeten hier heel belangrijk en is er bijna altijd familie over de vloer of ben je bij familie

Zaterdag gingen we naar de families in mijn geval dus riobamba er zijn ook 2 duitse meisje 1 fins meisje en 1 estonia jongen in riobamba en ik zit met een duitse op school, de dagen erna hebben we allemaal familie van cici (hostmum) bezocht familie hier, mijn uniform in orde gemaakt cici had al een rokje maar die moest wat kleiner gemaakt worden en een gat weg gewerkt worden wat echt super mooi gedaan is je ziet er niks meer van en dat voor maar liefst 2 dollar haha, :) en verder had ze al het bloesje en jasje voor de maandag want ja op maandag moet je in het sjiek (waarom? Geen idee!) Maar mijn trui en polos en gym kleding moesten we nog op de school passen en kopen en verder moest ik 3 paar schoenen kopen zwarte hakken voor de maandag en zwarte lelijke schoenen voor doordeweeks, en witte schoenen voor de gym,

Het eten hier is tamelijk gezond denk ik elke dag vers fruitsapje of met soort tomaten en veel reist of vorm van aardappels en soep vooraf maar het is wel erg veel want ben natuurlijk niet gewend om smiddag warm te eten en dan is het ook nog is tamelijk anders waardoor je iegenlijk de hele dag vol zit maar als het goed is word dat minder na een tijdje :).

Owh en de zaterdag avond zijn we uit geweest met een "nichtje" en ze dansen hier in de clubs echt als stijldansen maar gelukkig hadden we met de orientation al wat geoefend,

Verder is er in mijn huis een maid zij woont hier en kookt breit kleren voor de hondjes (ja echt, ookal heb ik ze nog nooit iets zien dragen) serveert het eten en wast af, en ze is doof dat maakt haar erg schattig en grappig omdat ze alles uitbeeld, iedereen is heel aardig voor der maar ze mag niet bij ons aan tfel eten heeft de eigen mok en bord en dat volt wel wat naar maarja dat is wrs gewoon cultuur verschil.

Alle mensen hier zijn heel lief en het uizicht is prachtig het eten is even wennen speciaal omdat ze hier alles eten zo kan er een kippenpoot in je soep zitten die hebben ze mij gelukkig gespaart ik heb het hier naar mijn zin en hoop snel wat spaans te kunnen

Liefs uit ecuador
Dineke

(Of zoals ze hier zeggen dinex, dina, dinek, dinneke, dinnekke)

  • 24 Augustus 2013 - 08:20

    Remco:

    Leuk stukje Dinex! veel plezier daar

  • 24 Augustus 2013 - 13:55

    Tante Tineke:

    Lieve Dien, wat leuk om je eerste ervaringen te lezen. Ik heb Joost je foto laten zien ,en hij zegt dan als dineke terug komt ben ik 5 jaar . Fijn dat het goed met je gaat. Liefs van je tante Tineke

  • 24 Augustus 2013 - 17:08

    Dineke Wijers:

    Haha, wat is joost toch ook een poepie! Geef hem een dikke smok van mij!
    En leuke dt jullie het een leuk stukje vinden en het lezen!

  • 24 Augustus 2013 - 20:00

    Cor En Rietje:

    Heel verhaal, leuk om te lezen. Ik heb vanmorgen bij de boekenverkoop bij de bieb een boekje gekocht over een reis door Ecuador: "Blauwe voeten op de evenaar" Als ik hem uit heb zal ik hem aan je ouders geven. Groetjes van Cor en Rietje.

  • 25 Augustus 2013 - 16:21

    Janna:

    Hoi Dineke leuk iets van je te lezen veel plezier

  • 26 Augustus 2013 - 11:25

    Nynke:

    Super leuk om je eerste ervaring te lezen dien!

  • 30 Augustus 2013 - 20:08

    Fien En Piet:

    Leeeeuuuuk!
    Kusjes fien en pieter

  • 30 Augustus 2013 - 23:52

    Emma:

    oooh wow super gaaf dien! je hebt het wel naa je zin hoor ik! nog heeel veel plezier en ik wacht met smart op het volgende verhaaltje xxx emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dineke

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 8266

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 19 Juni 2014

ecuador

Landen bezocht: